Retourneren

Welda retourbeleid voor online aankopen

1. Een product retourneren naar Welda na een online aankoop

Om een retour aan te vragen, stuurt u een e-mail naar: info@welda.be.

Voeg de volgende informatie toe:

  • Lijst met artikelen en hun aantallen die u wilt retourneren
  • De oorspronkelijke gefactureerde prijs (inclusief factuurnummers en aankoopdatums)
  • Een duidelijke omschrijving waarom u de artikelen wil retourneren
  • Foto’s van de staat van de artikelen

Indien uw retour wordt goedgekeurd door onze customer service ontvangt u een RMA-nummer (Return Material Authorization). Stuur de producten terug naar het volgende adres:

Welda nv
T.a.v. Customer Service

Antwerpsesteenweg 949
B-9041 Gent

2. Er mogen geen artikelen worden geretourneerd zonder toestemming in de vorm van een RMA-nummer

Nadat Welda de retourzending heeft beoordeeld en als aan alle voorwaarden is voldaan, werkt Welda een voorstel uit. Dit proces kan tot 14 dagen duren. Als niet aan elk van de standaardvoorwaarden voor retourzendingen wordt voldaan, worden administratiekosten in rekening gebracht.

2.1 De verpakkingsinstructies zijn als volgt

  • Voor kleinere artikelen (zoals verbruiksartikelen): verpak elk artikel in een aparte container, zak of doos die duidelijk is gelabeld met dat artikelnummer aan de buitenkant.
  • Voor grotere artikelen (zoals kabelsets): plaats een etiket of label op het item en schrijf het artikelnummer er duidelijk op.
  • Label alle externe dozen (zoals verzenddozen) met het RMA-nummer van Welda.
  • Voor artikelen met verschillende aankoopdata: scheid en markeer elke zending afzonderlijk.
  • Voeg bij elke retourzending een nauwkeurige lijst van elk artikel in de zending, het artikelnummer en de hoeveelheid, het RMA-nummer en een kopie van de facturen.

3. Algemene voorwaarden voor retourneren

  1. Kosten. De klant is verantwoordelijk voor alle kosten, vergoedingen en onkosten in verband met het terugsturen van elk geretourneerd artikel naar Welda, evenals voor het risico van verlies of schade tijdens verzending.
  2. Testen. Elk artikel wordt door Welda geïnspecteerd en getest (indien van toepassing) om de staat en datumcodes (indien van toepassing) te bevestigen. Voor elk artikel waarvan Welda meent dat het door dergelijke inspectie- en testprocessen niet in een degelijke staat verkeert, is Welda niet verplicht om iets terug te vorderen. Indien Welda overtuigd is om een terugvordering te doen zal het percentage door Welda bepaald worden.
  3. Administratiekosten. Als niet aan elk van de volgende vereisten wordt voldaan, worden er administratiekosten in rekening gebracht: (i) elk artikel dat wordt geretourneerd, moet zich in de originele verpakking bevinden (indien van toepassing); (ii) een dergelijk artikel mag geen tekenen van gebruik of wijziging vertonen; (iii) dergelijke verpakkingen mogen geen tekenen van schade, vuil of slijtage vertonen of voorzien zijn van extra labels (anders dan toegestaan onder deze polis); en (iv) het retourproces beschreven in dit beleid moet worden gevolgd.

4. Retourproces

Om een retourzending van een product aan te vragen, moet de klant elk van de volgende handelingen uitvoeren:

  1. Lijst. Houd een nauwkeurige lijst bij de hand van elk artikelnummer en de bijbehorende hoeveelheden.
  2. RMA-nummer. Neem contact op met de garantie- en retourservice van Welda om een RMA-nummer te ontvangen. Geen enkel artikel mag worden geretourneerd zonder een RMA-nummer.
  3. Goede verpakking. Elk geretourneerd artikel moet goed verpakt zijn voordat het naar Welda wordt teruggestuurd.

5. Concreet

  • Voor kleinere artikelen (zoals verbruiksartikelen): verpak elk artikel in een aparte container, zak of doos die duidelijk is gelabeld met dat artikelnummer aan de buitenkant.
  • Voor grotere artikelen: plaats een etiket of label op het item en schrijf het artikelnummer er duidelijk op.
  • Label alle externe dozen (zoals verzenddozen) met het RMA-nummer van Welda.
  • Voor artikelen met verschillende aankoopdata: scheid en markeer elke zending afzonderlijk.
  • Voeg bij elke retourzending een nauwkeurige lijst van elk artikel in de zending, het artikelnummer en de hoeveelheid, het RMA-nummer en een kopie van de facturen.
  • Retourwaarde. Nadat Welda de beoordeling van de geretourneerde waarde heeft voltooid, zal Welda het overeenkomstige beschikbare tegoed aan de klant doorgeven. De klant heeft een periode van tien (10) werkdagen na een dergelijke communicatie om het voorstel te accepteren of te weigeren. Indien een deel of het gehele voorstel wordt afgewezen gedurende deze periode, is de klant verantwoordelijk voor de door Welda gemaakte kosten van herverpakking en verzending van de betrokken artikelen terug naar de klant. Of de klant kan er ook voor kiezen om de goederen op te halen in de winkel of afhaalcontainer.